Satsa 100% på sökmotoroptimering

SökmotoroptimeringSökmotoroptimering, SEO, handlar om så mycket mer än att försöka ta positioner i Googles sökresultat med några enstaka sökord. Det handlar om att skapa organisk söktrafik så att du får fler besökare som letar efter just de produkter och tjänster du erbjuder. Det handlar om relevans och att få besökarna att interagera med din webbplats. Riktig sökmotoroptimering gör så att dina kunder hittar dig och så att du säljer mer.

Vi rekommenderar att du tar ett helhetsgrepp om din synlighet i Google och satsar på sökmotoroptimering fullt ut för att maximera nyttan. Du ska tjäna på din investering.

Våra SEO-tjänster ska uppdateras

De tjänster inom SEO (sökmotoroptimering) som beskrivs nedan kommer uppdateras. Vi erbjuder så mycket mer än sökordsanalys och bättre ranking för målsidor som matchar sökord. Vårt arbete kan lika handla om att ta fram omfattande SEO-strategi, sätta upp skräddarsy kravspec för flytt av webbplats eller webbutik, eller byte av plattform. Det kan också vara rådgivning och i vissa fall är vi rena bollplank. 

Gratis SEO-diagnos

Du kan nu få en gratis SEO-diagnos av din webbplats eller webbutik. Fyll i uppgifterna i formuläret så kontaktar vi dig med diagnosen inom fem arbetsdagar. Erbjudandet är tidsbegränsat och till viss del kapacitetsberoende om mängden förfrågningar som inkommer överskrider vad vi hinner. Det är först till kvarn som gäller!





Webbadress (domän)

Ditt namn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Ditt telefonnummer

SEO EHANDEL

från 8800:- / månad

Sälj mer tack vare att du når ut till alla dem som googlar efter dina produkter.

check  Ingen startkostnad


check  Ingen lång bindningstid


check  Månadsrapportering


 

LOKAL SEO

från 3300:- / månad

Vår lösning till dig som vill synas lokalt med dina tjänster/produkter.

check  Ingen startkostnad


check  Ingen lång bindningstid


check  Månadsrapportering


 

FÖRETAG/INDUSTRI

från 7700:- / månad

Löpande SEO till små och större företag, B2B eller B2C.

check  Ingen startkostnad


check  Ingen lång bindningstid


check  Månadsrapportering


 

Detta ingår ALLTID i tjänsten sökmotoroptimering

Oavsett vilken lösning du väljer så ingår detta i vår tjänst.

  • Sökordsanalys som revideras allt eftersom. Vi eftersträvar att ta fram de sökord och sökbegrepp som maximerar besökarnas värde.
  • Teknisk analys och genomgång av webbplatsens onpage-optimering.
  • Konkurrensanalys. Hur jobbar konkurrenterna och de som har lyckats.
  • Dokumenterad handlingsplan som även den revideras efterhand vid behov.
  • Löpande rapportering, månadsvis om inget annat är överenskommet.
  • Rådgivning och insatser efter avrop.

Utöver ovanstående kan insatserna variera beroende på vilken lösning det gäller. Självklart arbetar vi även med att stärka våra kunders webbplatser med länkar och en genomtänkt länkstrategi.

Övrigt som är bra att känna till

Ibland är vi extra belastade och då kan det dröja innan vi sätter igång, vilket vi hoppas att du har överseende med. Däremot kommer vi göra vårt yttersta för att skapa resultat och se till så att din investering i sökmotoroptimering lönar sig ordentligt. Obs! Du behöver dock aldrig betala första fakturan innan igångsättandet. Betalningsvillkor är 15 dagar netto. Vårt avtal är enkelt. Avtalet sträcker sig över tre månader som sedan förlängs en månad i taget. Skulle du av någon anledning vilja avsluta samarbetet så är uppsägningstiden en månad. Vi vill inte hålla fast kunderna utan vi vill ha nöjda kunder. 

Arbetssätten för att lyckas med sökmotoroptimering har ändrats

Sökmotoroptimeringen har liksom många andra områden genomgått en förändring. Det är främst Google som ställt de krav som tvingat fram de förändringar av arbetsmetoder som idag används av dem som är mest framgångsrika.

Du behöver vara beredd på att satsa en del resurser för att lyckas, för konkurrensen blir bara större och det är bara topp fem i sökresultatet för varje given sökfras som får någon trafik att tala om. Det pratas mycket om topp 10 men det är de som ligger i den översta halvan som får merparten av den organiska trafiken. En förstaplats för en konverterande sökfras är belöningen.

Holistiska synsättet på sökmotoroptimeringen

Har du följt sökmotoroptimeringen under en tid, ja kanske de senaste 10 åren, så har du inte kunnat undvika den förändring som skett. Det handlar så klart i grunden om att Google förändrat spelets regler och villkor. Detta kan för vissa vara ett hinder i vägen mot att lyckas med SEO medan det för andra har passas som handsken.

Man kan förenklat säga att sökmotoroptimering blivit mer komplex och mindre självklar. Det finns idag ganska stora skillnader på leveranssätt om man jämför olika leverantörer. Vissa leverantörer ägnar sig i huvudsak åt skalade och mer eller mindre automatiserade processer  medan andra levererar konsulttid och kompetens i första hand. Detta innebär inte att den förstnämnda gruppen är mindre kompetenta. Det svåra blir att kommunicera dessa skillnader sett till leveranser till beställaren för oavsett så heter ju tjänsten SEO eller sökmotoroptimering. Den mer traditionella sökmotoroptimeringen är att leverera rekommendationer och länkar. Det man missar då är att se till helheten och det som troligtvis ger mer långsiktiga resultat. Som kontrast till denna metod står det holistiska synsättet som innebär att man inte bara ser till rankingfaktorer och prioriterade rankingfaktorer utan att man har som mål att göra webbplatsen såpass bra så att man rankar bättre än konkurrenterna. Man nöjer sig inte enbart med att fixa titlar, rubriker och innehåll för att sedan bygga länkar utan man fortsätter att fixa problem och identifiera saker som är värda att förbättras för att förbättra den organiska synligheten. I denna perfekta värld är självklart länkar en fortsatt viktig faktor, men långt från den enda. Det finns inget omoraliskt att skapa egna länkar från egna resurser så länge det ger resultat, det är heller inte fel att istället försöka få länkar från andras webbplatser. Det blir heller inte fel att kombinera dessa sätt att få länkar. Man gör helt enkelt vad man kan för att lyckas med sin sökmotoroptimering, ja även sånt som andra anser inte alls är SEO.

 

 

SEO-analys