SEO som ger dig lönsamma & mätbara resultat

Vi anpassar och skräddarsyr vår SEO-leverans för just dina behov och förutsättningar. Givetvis med en bra grundprocess. Prova oss!

Du bestämmer om du vill få rekommendationer eller om vi ska utföra optimeringen, vi är flexibla i vårt arbetssätt.  Vi erbjuder löpande SEO med en månadsbudget, men vi kan också göra insatser inom ramen för en fast kostnad eller löpande timdebitering.

Hemsida Större

Syns i Google utan att betala för varje besökare

Syns där dina kunder letar och få besökare som redan kommit en bra bit in i köpprocessen. SEO är det bästa du kan göra för att driva trafik och kunder till din hemsida eller webbutik.

  • Det är ett faktum att en majoritet googlar som del i köpprocessen
  • Syns du högre upp än dina konkurrenter i sökresultatet så ökar chansen att kunderna väljer dig
  • Att synas i Googles organiska sökresultat utan att betala för klick är kostnadseffektivt

Kostnadsfri SEO-analys med rekommendationer

Just nu har vi möjlighet att erbjuda ett begränsat antal gratisanalyser där vi manuellt granskar din hemsida eller webbutik + 30 min genomgång tillsammans.  Fyll i adressen till din hemsida eller webbutik och din mejladress och skicka, så kontaktar vi dig via mejl. Du kan också göra en anpassad offertförfrågan här. Obs! Begränsat antal!

SEO som fokuserar på din lönsamhet

Grunderna i SEO handlar om att ta positioner i Googles organiska sökresultat med de sökord och sökfraser som dina kunder googlar med för att hitta information om de produkter och tjänster som du erbjuder.

  • Vi anpassar vår SEO-leverans efter våra kunders behov och målsättning.
  • Fokus ligger på att få resultat och lönsamhet för dig som kund.
  • Vårt ansvar är att ta fram en strategi som fungerar och att se till så att det genomförs så att du kommer i mål.
Hemsida start

Vi matchar ditt företag med den SEO som ger bäst resultat!

Gör en offertförfrågan!

Vi har utökat vårt SEO-team och kan nu återigen ta ta emot fler kunder som vill förbättra sin synlighet i Googles sökresultat.

För att vi ska kunna leverera en bra tjänst så behöver vi lära känna dig och ditt företag lite bättre.

Vi inleder gärna en dialog med dig direkt och ett första steg är att du går igenom de olika stegen i vårt formulär.

Därefter tar vi en titt på din webbplats och återkopplar till dig för att diskutera vidare.

Vi besvarar några vanliga frågor

Att garantera resultat när det gäller SEO-tjänster är en omdiskuterad fråga. Det som talar emot resultatgaranti i form av att kunder endast betalar när de fått en viss placering för de sökord de vill synas med är att det riskerar att leda till kortsiktighet med förhöjd risk för att det i stället blir ett negativ rankingutveckling längre fram.

Vissa vill påskynda ett resultat genom att jobba mer aggressivt med att skapa externa inlänkar och att upprepa sökordet onaturligt många gånger i innehållet.

Detta kan ge ett kortsiktigt resultat snabbare än mer genomtänkta insatser, men det riskerar också att Googles algoritm säger ifrån och att rankingen sedan försämras igen. Hur snabbt detta sker är väldigt olika, vissa klarar sig undan, men det finns en överhängande risk att det sker.

Vi jobbar inte med resultatgaranti på det sättet. I stället erbjuder vi löpande SEO utan bindande avtal och med maximalt en månads uppsägningstid. Vi har många case där vi kan visa hur SEO-insatserna ger lönsamma resultat och där affärerna som den organiska trafiken genererar är oerhört lönsam sett till vad SEO-insatserna kostat.

Vi erbjuder inte krångliga SEO-avtal utan vi har i stället valt att erbjuda bindningsfria avtal med kort uppsägningstid. När du som kund avslutar vår tjänst så avslutas också våra insatser. Eventuella externa inlänkar som skapats som del av SEO-leveransen kommer inte tas bort aktivt, under förutsättning att vi fått ersättning för våra insatser! Naturligtvis kommer vi inte ta bort något annat arbete som gjorts heller. Vi vill att det ska vara enkelt att både inleda och avsluta vår SEO.

SEO är långsiktiga insatser så oftast händer inget negativt direkt i samband med att insatserna upphör, men på sikt kommer konkurrenterna springa ikapp om de fortsätter arbeta. Det som är en risk med ett avslutat samarbete är att vi inte längre kan garantera att vi inte gör SEO till en annan kund som konkurrerar med samma sökord.

Det korta svaret är nej! Vi vill till varje pris undvika att jobba med kunder som står i direkt konkurrens med varandra, vår policy är att du som kund ska behandlas som exklusiv. För oss handlar det om att vinna placeringar i toppen av Googles sökresultat åt dig som kund, det går inte att vinna den striden åt flera kunder med samma sökord. Vissa av våra branschkollegor kommer förbi detta, men för oss är det viktigt. I undantagsfall kan det finnas enstaka sökord som konkurrerar, exempelvis om det handlar om en ehandel med många produkter. Då är vi fullt transparenta med detta både till den befintliga kunden och innan SEO-leveransen påbörjas till den nya kunden.

Vi erbjuder SEO i form av både rekommendationer och där vi utför optimeringen på din webbplats.

Det är du som kund som avgör i fall vi ska ge dig rekommendationer som följs upp, där du själv eller din webbyrå genomför ändringarna, eller om vi ska genomföra optimeringen direkt på din webbplats.

Våra SEO-tekniker är vana att jobba med flera olika slags system. När det gäller webbutiker har vi erfarenhet av flera hyrsystem likt Wikinggruppen och Quickbutik med flera.

Vad är och hur fungerar SEO?

SEO är en process med flera insatser för att förbättra din webbplats synlighet i sökresultaten. I Sverige handlar det framför allt om Googles sökresultat.

Det handlar inte enbart om bättre synlighet utan SEO bidrar också till att förbättra användarupplevelsen genom att tillhandahålla relevant information som användarna söker efter. Om du positionerar dig i Googles sökresultat med relevanta sökord och sökfraser så ökar också chanserna att du får nya kunder, därför bidrar även SEO till förbättrad konvertering.

När det gäller SEO brukar man prata om två huvuddelar, On-page-optimering och off-page-optimering. Numera pratar men även om teknisk SEO

On-page-optimering innebär att man gör ändringar i innehållet eller strukturen på din webbplats för att göra det lättare för sökmotorerna att läsa och förstå innehållet. Detta inkluderar att lägga till meta-taggar, rubriktaggar och andra element som alt-text för bilder som hjälper till att beskriva sidans innehåll på ett korrekt sätt.

Off-page-optimering omfattar aktiviteter som innebär att du får länkar till din webbplats från andra trovärdiga webbplatser, vilket är en viktig rankingfaktor i Googles sökalgoritm.

Teknisk SEO handlar framför allt om att förbättra webbplatsens prestanda, men det inrymmer en hel del annat.

För att förstå hur SEO, sökmotoroptimering, fungerar är det viktigt att förstå hur Googles sökalgoritm fungerar. Googles sökalgoritm tittar på olika faktorer för varje sida på en webbplats, även på webbplatsen som helhet, för att avgöra vilka sidor som ska visas i de främsta resultaten för ett visst sökord eller en viss fras. Några av dessa faktorer är innehållets kvalitet, relevans för sökfrågan, laddningstid, användarupplevelse med mera. En annan faktor är att se till vilka andra hemsidor som länkar till webbplatsen.

Läs vår guide om sökmotoroptimering här