SEO som ger dig lönsamma & mätbara resultat
Vi anpassar och skräddarsyr vår SEO-leverans för just dina behov och förutsättningar. Givetvis med en bra grundprocess. Prova oss!
Du bestämmer om du vill få rekommendationer eller om vi ska utföra optimeringen, vi är flexibla i vårt arbetssätt. Vi erbjuder löpande SEO med en månadsbudget, men vi kan också göra insatser inom ramen för en fast kostnad eller löpande timdebitering.


Syns i Google utan att betala för varje besökare
Syns där dina kunder letar och få besökare som redan kommit en bra bit in i köpprocessen. SEO är det bästa du kan göra för att driva trafik och kunder till din hemsida eller webbutik.
- Det är ett faktum att en majoritet googlar som del i köpprocessen
- Syns du högre upp än dina konkurrenter i sökresultatet så ökar chansen att kunderna väljer dig
- Att synas i Googles organiska sökresultat utan att betala för klick är kostnadseffektivt

Kostnadsfri SEO-analys med rekommendationer
Just nu har vi möjlighet att erbjuda ett begränsat antal gratisanalyser där vi manuellt granskar din hemsida eller webbutik + 30 min genomgång tillsammans. Fyll i adressen till din hemsida eller webbutik och din mejladress och skicka, så kontaktar vi dig via mejl. Du kan också göra en anpassad offertförfrågan här. Obs! Begränsat antal!
SEO som fokuserar på din lönsamhet
Grunderna i SEO handlar om att ta positioner i Googles organiska sökresultat med de sökord och sökfraser som dina kunder googlar med för att hitta information om de produkter och tjänster som du erbjuder.
- Vi anpassar vår SEO-leverans efter våra kunders behov och målsättning.
- Fokus ligger på att få resultat och lönsamhet för dig som kund.
- Vårt ansvar är att ta fram en strategi som fungerar och att se till så att det genomförs så att du kommer i mål.

Vi matchar ditt företag med den SEO som ger bäst resultat!
Vi besvarar några vanliga frågor
Vad är och hur fungerar SEO?
SEO är en process med flera insatser för att förbättra din webbplats synlighet i sökresultaten. I Sverige handlar det framför allt om Googles sökresultat.
Det handlar inte enbart om bättre synlighet utan SEO bidrar också till att förbättra användarupplevelsen genom att tillhandahålla relevant information som användarna söker efter. Om du positionerar dig i Googles sökresultat med relevanta sökord och sökfraser så ökar också chanserna att du får nya kunder, därför bidrar även SEO till förbättrad konvertering.
När det gäller SEO brukar man prata om två huvuddelar, On-page-optimering och off-page-optimering. Numera pratar men även om teknisk SEO
On-page-optimering innebär att man gör ändringar i innehållet eller strukturen på din webbplats för att göra det lättare för sökmotorerna att läsa och förstå innehållet. Detta inkluderar att lägga till meta-taggar, rubriktaggar och andra element som alt-text för bilder som hjälper till att beskriva sidans innehåll på ett korrekt sätt.
Off-page-optimering omfattar aktiviteter som innebär att du får länkar till din webbplats från andra trovärdiga webbplatser, vilket är en viktig rankingfaktor i Googles sökalgoritm.
Teknisk SEO handlar framför allt om att förbättra webbplatsens prestanda, men det inrymmer en hel del annat.
För att förstå hur SEO, sökmotoroptimering, fungerar är det viktigt att förstå hur Googles sökalgoritm fungerar. Googles sökalgoritm tittar på olika faktorer för varje sida på en webbplats, även på webbplatsen som helhet, för att avgöra vilka sidor som ska visas i de främsta resultaten för ett visst sökord eller en viss fras. Några av dessa faktorer är innehållets kvalitet, relevans för sökfrågan, laddningstid, användarupplevelse med mera. En annan faktor är att se till vilka andra hemsidor som länkar till webbplatsen.