Vinn över konkurrenterna i sökresultatet med
SEO som ger resultat
Vill du synas i toppen av Googles sökresultat utan att betala för klick med annonsering? Låt oss berätta vad vi kan göra för dig med sökmotoroptimering, SEO, som ger resultat.


Syns i Google utan att betala för varje besökare
Syns där dina kunder letar och få besökare som redan kommit en bra bit in i köpprocessen. SEO är det bästa du kan göra för att driva trafik och kunder till din hemsida eller webbutik.
- Det är ett faktum att en majoritet googlar som del i köpprocessen
- Syns du högre upp än dina konkurrenter i sökresultatet så ökar chansen att kunderna väljer dig
- Att synas i Googles organiska sökresultat utan att betala för klick är kostnadseffektivt
SEO som fokuserar på din lönsamhet
Grunderna i SEO handlar om att ta positioner i Googles organiska sökresultat med de sökord och sökfraser som dina kunder googlar med för att hitta information om de produkter och tjänster som du erbjuder.
- Vi anpassar vår SEO-leverans efter våra kunders behov och målsättning.
- Fokus ligger på att få resultat och lönsamhet för dig som kund.
- Vårt ansvar är att ta fram en strategi som fungerar och att se till så att det genomförs så att du kommer i mål.

Öka din synlighet på Google och få fler kunder med månadsvis löpande SEO
Du slipper krångliga avtal och långa bindningstider
När du tecknar dig dig för någon av tjänsterna ovan så tecknar du dig för tre månader, därefter löper avtalet vidare med endast en månads uppsägningstid.
Vi kan självklart även offerera en engångsinsats för att förbättra synligheten i Google utan att annonsera med SEO.
Vi besvarar några vanliga frågor
Vad är och hur fungerar SEO?
SEO är en process med flera insatser för att förbättra din webbplats synlighet i sökresultaten. I Sverige handlar det framför allt om Googles sökresultat.
Det handlar inte enbart om bättre synlighet utan SEO bidrar också till att förbättra användarupplevelsen genom att tillhandahålla relevant information som användarna söker efter. Om du positionerar dig i Googles sökresultat med relevanta sökord och sökfraser så ökar också chanserna att du får nya kunder, därför bidrar även SEO till förbättrad konvertering.
När det gäller SEO brukar man prata om två huvuddelar, On-page-optimering och off-page-optimering. Numera pratar men även om teknisk SEO
On-page-optimering innebär att man gör ändringar i innehållet eller strukturen på din webbplats för att göra det lättare för sökmotorerna att läsa och förstå innehållet. Detta inkluderar att lägga till meta-taggar, rubriktaggar och andra element som alt-text för bilder som hjälper till att beskriva sidans innehåll på ett korrekt sätt.
Off-page-optimering omfattar aktiviteter som innebär att du får länkar till din webbplats från andra trovärdiga webbplatser, vilket är en viktig rankingfaktor i Googles sökalgoritm.
Teknisk SEO handlar framför allt om att förbättra webbplatsens prestanda, men det inrymmer en hel del annat.
För att förstå hur SEO, sökmotoroptimering, fungerar är det viktigt att förstå hur Googles sökalgoritm fungerar. Googles sökalgoritm tittar på olika faktorer för varje sida på en webbplats, även på webbplatsen som helhet, för att avgöra vilka sidor som ska visas i de främsta resultaten för ett visst sökord eller en viss fras. Några av dessa faktorer är innehållets kvalitet, relevans för sökfrågan, laddningstid, användarupplevelse med mera. En annan faktor är att se till vilka andra hemsidor som länkar till webbplatsen.