Cloaking

21 januari, 20171,1 min

Sökmotoroptimering är att ta sig till toppen av Googles sökresultat och det kan vara både ansträngande och tidskrävande utan några som helst garantier för att lyckas. Allt hänger på hur konkurrenterna agerar. Man kan göra det på olika sätt och med olika risk. Google är numera tydliga med vad de accepterar och nu för tiden vet de flesta av oss vad som händer när Google ertappar någon med handen i syltburken.

I takt med att Googles algoritm blivit bättre så har det blivit svårare att ta genvägar till toppen i sökresultatet. Inte omöjligt men svårare. Tidigare var det mer utbrett. En sådan metod, som var vanligare förut, är cloaking. Inom sökmotoroptimering går det ut på att visa ett innehåll för besökaren och ett innehåll för Googlebot. Detta i tron att man kan skapa ett innehåll för Google som gynnar sökresultatet och ett annat innehåll för besökaren som konverterar bättre. I den bästa av världar så skapar man ett innehåll som är optimalt både för sökmotoroptimeringen och besökaren.

Detta är cloaking


Matt Cutts förklarar begreppet cloaking.

Detta inlägg kommer kompletteras inom kort.

Dela inlägget

One Comment

  1. Anders Karlsson 6 juni, 2015 at 14:08 - Reply

    Kund har ingen aning om vad det innebär om kund inte läser detta inlägget. Nu ligger ju iofs Håkan typ bäst till så risken att kunden läser detta är ju stor. Men ändå. =)

Leave A Comment

En snabb översikt över de ämnen som tas upp i den här artikeln.

Kom i kontakt med oss

Har du frågor eller vill anlita oss?

    Senaste inlägg