Nu är Amazon Sverige ett faktum. Amazon etablerar sig i Sverige. Här kommer vi att samla information med tips och artiklar om hur du lyckas som ehandlare och med försäljning via denna världsomspännande marknadsplats. Inte minst när det gäller SEO. Vi kommer också ha möjlighet att hjälpa dig som vill komma igång snabbt, för tidsfaktorn är en avgörande faktor för att lyckas bättre än konkurrenterna.

Amazon har en sökmotor som är lika viktig att synas på som att synas på Google, om man vill sälja.

De som vill köpa en produkt via Amazon söker med ett sökord precis som när de googlar och precis som på Google kommer de troligtvis att klicka sig vidare från de resultat som syns högst upp före konkurrenterna om det ser ut att matcha vad de letar efter.

Algoritmen som avgör hur du rankar i Amazons sökresultat kallas för A9. Det finns därför bra anledningar till att du sätter dig in i de grundläggande faktorerna och hur denna algoritm fungerar. Här kommer vi samla och bygga på med sådan information kontinuerligt. Några saker som är viktiga är att fokusera på rätt sökord. Det blir därför viktigt att välja produktbenämningar som faktiskt listas och används av de som letar. Det handlar sedan om saker som prestanda och att Amazon (algoritmen) avgör sannolikheten för att köparen är intresserad av att handla din produkt. Sannolikheten för köp är därmed en rankingfaktor som skulle kunna liknas vid att Google vill presentera det bästa söksvaret. Amazon tjänar ju pengar på att människor handlar så det är logiskt.

Vi har påbörjat en guide som beskriver hur du kommer igång med försäljning den dagen Amazon slår upp portarna för Amazon Sverige och vi kommer stå redo för att hjälpa dig, inte bara med råd utan även “Hands on”. Vi kommer självklart följa utvecklingen noggrant och dela denna information med dig.

Tveka inte inför att kontakta oss.