Värdet av 10000 ord

Värdet av 10000 ord

Värdet av 10000 ord

Sökmotoroptimering handlar ofta om länkar och innehåll och många diskussioner har fokus på vad som är viktigast. När företag säljer SEO, sökmotoroptimering, så är länkar ofta eller ja nästan alltid en stor del av leveransen. Alla vet att innehåll har betydelse men att skapa innehåll läggs oftast över på sajtägaren, det vill säga kunden. Detta inlägg fokuserar inte på länkar utan just innehåll och betydelsen av nytt innehåll. För mig är det självklart och egentligen inget jag behöver bevisa men ett tydligt experiment med mätbart resultat som går att koppla till vad som gjorts är bra och något som kan ligga till grund för kunskap.

Experimentet i korthet

Jag har en webbplats som inte fått kärlek överhuvudtaget. Det handlar om en webbplats som verkar i ett konkurrensutsatt segment. Den har en enda länk. Startdatum är 8 oktober 2018 och de värden som visas från Ahrefs är från detta dautm

Lite fakta från Ahrefs är:

DR 1.2
UR 4.0
Länkar: 1
Hänvisande domäner: 1
Organiska sökord: 12
Trafikvärde: 5 dollar

Antal ord idag

Startsidan: 831 ord
Om oss: 248 ord
Kategori aktuellt:  357 ord
Artikel (1 st, duplicerad aktuellt):357 ord
Gemensamt innehåll alla sidor: 58 ord

Summa unikt innehåll hela sajten: 1262 ord

Genomförande

Det handlar alltså att skapa 10 000 ord till befintliga sidor och nya sidor och inlägg. Detta ska ske inom ganska kort tid, helst under en månad men eventuellt längre. Uppföljning ska ske senast första december, eventuellt löpande vid tydliga resultat.

2018-10-12T09:41:35+00:00By |0 Comments

Leave A Comment