Ehandeln exploderar 2014

Ehandeln exploderar 2014

Ehandeln exploderar 2014

Ehandeln exploderar 2014 från att länge ha varit en tickande bomb. Ja så kan man nog beskriva det kommande året och åren utan att riskera att överdriva. En samarbetskollega skickade ett fotat tidningsreportage som handlade om hur en webbutik som startade så sent som 2012 haft en fantastisk utveckling och de sysselsätter redan flera personer. Samtidigt kommer nyheter om att butiker och butikskedjor i USA tvingas lägga ner sin verksamhet på grund av att ehandeln tar en allt större del av kakan. Detta är reportage och nyheter vi kommer få vänja oss vid. Ehandeln har stora marknadsandelar att ta från den traditionella handeln och allt fler satsar på försäljning via nätet.

Sökmotoroptimeringen är viktig för ehandlarna

För en webbutik är det oerhört viktigt att synas där kunderna syns och det är ett vinnarkoncept att prestera bra i sökresultatet när köpsugna kunder googlar efter deras produkter. Därför kan man utan överdrift även påstå att sökmotoroptimeringen blir en av de absolut viktigaste byggklossarna som krävs för att bygga den mest framgångsrika webbutiken i sin nisch.

SEO till webbutiker får större utrymme här

Mot bakgrund av ehandelns frammarsch och det allt större intresset gällande SEO och optimering av webbutiker skapas nu en helt ny kategori här – soekmotoroptimering.se/ehandel. Tanken är att samla alla artiklar som rör detta område där. Finns det önskemål om ämnen och frågeställningar? Använd gärna kontaktformuläret men du kan också mejla till hp@cyberworks.se för tips på ämnen och frågeställningar som är värt att uppmärksamma.

2014-03-08T22:46:14+00:00Av |0 kommentarer

Lämna en kommentar